A Son of Mr Cape CrocodiLe HunTeR

nenekBeLLa @ a son of Mr.Cape Crocodile Hunter

Tuesday, December 21, 2010

Antara kerja tetap,kerja sendiri dan pengalaman..

2 hari lepas terima panggilan dari sahabatku mengatakan bahawa dirinya ada di Putrajaya. Photoshoot katanya. Rasa kagum dengan dirinya kerana bekerja sendiri dan sentiasa mencari peluang yang ada di depan mata.Sambil berborak panjang dan lebih ditumpukan kepada strategi perniagaan, dirinya bertanya kepada ku kenapa tak ikut ayah aku sahaja bekerja. Bekerja di company ayah sendiri. Aku terdiam..
Bukan tak nak bekerja dengan ayah sendiri, tapi bagi la aku peluang untuk aku terus bertatih sambil menimba seberapa banyak ilmu dan pengalaman di tempat orang. Insyallah satu hari memang semestinya aku akan meneruskan perjuangan ayahku,company keluarga ku. Takkan begitu senang aku nak biarkan usaha ayah aku berkubur begitu sahaja.. Insyallah.
Lagipun aku anak yang pertama, tanggungjawab lebih besar sebenarnya untuk aku terus meneruskan perjuangan ini. Aku sedar gaji yang kecil sampai bila sedangkan semakin lama kita ini semua semakin ditindas. Takkan kita masih di takuk lama..
Tapi orang tua cakap pengalaman itu adalah guru yang paling baik untuk kita menempuh hari yang mendatang. Jadi, takpela bersabar sahaja dahulu.

p/s:ayah dan aku pernah berborak bahawa tahun 2011 ini menjadi tahun gemilang bagi Rias Mutiara Sdn Bhd, insyalah.

No comments: