A Son of Mr Cape CrocodiLe HunTeR

nenekBeLLa @ a son of Mr.Cape Crocodile Hunter

Friday, May 20, 2011

Kopi yang bercampur-campur


Kopi.. tipu kalau aku cakap aku bukan penggemar kopi. Kopi ni bagi aku boleh buat kite stress berkurangan. Dulu minum kopi tak jadi hal pun, masalah lagi la takde. Masa kat kampung, kopi feveret menu setiap pagi.. petang pun ada jugak. kopi boleh dibawa pergi ke kebun, pergi sekolah.. Dulu masa sekolah rendah, aku pergi sekolah pun bawak bekal air kopi. sekolah menengah je tetibe agak segan sikit. Sebab Sekolah menengah sekolah kat bandar..:)
Berbalik cerita kopi.. kenapa sekarang boleh munculnya macam-macam campuran..dengan gelatin babi semue..haiisshh.. takkan semata-mata nak buat kopi tu lagi sedap, macam-macam campuran digunakan.. siiimmpangg:(
Kat kampung aku, sampai sekarang aku minum kopi cina. tetap aku dan keluarga yakin kehalalannya..hehe. sebab dah lame dan bertahun-tahun memang beli kopi bungkus plastik yang dibuat sendiri oleh cina tu.... sedap pun sedap..
Cume, baru-baru ni dikejutkan dengan berita Kopi Kluang kene serbu dek kerana tuduhan ketidak HALALnya.. hmm memang memeranjatkan. Tapi kite tunggu sahaja la laporan sebenar dari makmal kimia dalam masa terdekat ni.
Walau ape pun..kopi tetap menjadi pilihan aku..hehe

No comments: