A Son of Mr Cape CrocodiLe HunTeR

nenekBeLLa @ a son of Mr.Cape Crocodile Hunter

Sunday, November 9, 2008

ulat-ulat hidup mengawan di atas bukiT

Malam tu mase aku lepak kat umah wan pas tengok anugerah skrin, tibe2 mawk ajak kuar makan. Odah cakap ade tempat kat puchong prima jual mee celup.aku pun xtau sebenonyer mee celup tu aper.. pas tunggu seseorang yang memiliki sebuah kereta, kami seramai 8 ekor ulat xsilap aku rasenyer..terus menuju ke tempat tersebut. Paling menyedihkan, aku ngan seorang ulat gemok bername baby menaiki motor sahaja. Mereka yg lain seperti odah,wan,pakcik,ima kerinting ngan mawk menaiki kereta mewah.

Tidak mengapa la..detik hati kecil ku.aku berbangga kerana berjaya meminjam motor ainuddin yang baik hati.. selepas makan dan lepak selama beberapa saat, erm xsedap rupenyer mee celup..lagi sedap air celup kaki ataupun cokelat yang dicelup dengan kuahnyer,dan sate yang dicelup bersame kuah, kami pun bertolak ke satu tempat bernama bukit puteri. Argh menakutkan..jam menunjukkan pukul 0245pagi..sejuk dan memenatkan.. pendakian yang menyiksakan sambil membebel di atas motor akibat kekurangan minyak motor akhirnyer sampai juga.

Berat rupenye ulat gemok dibelakangku ini. Detik hati kecil ku lg.. wahhh, cantiknye pemandangan dari atas bukit ini.. baru aku sedar.. aku yg begitu teruja terus membuka jaket sambil melihat keadaan sekeliling..sunyi dan menakutkan.. ‘tidak mengapa,cakap saja kite ader shooting”, entah suara saper yg begitu pandai berkata2. Aku tidak mempedulikan suaranyer lalu bersama dengan rakanku yg lain mengambil gambar sambil diiringi jurufoto yang paling hebat pernah aku temui di atas bukit itu..

Selepas puas mengambil gambar baru ku tahu, aku dan kawan-kawanku begitu gembira walaupun memenatkan..Cuma kat fikiran begitu risau kerana aku meminjam motor orang.jadi perlu dikembalikan segera. Selepas selesai semue..baru aku dan kawan-kawanku pulang ke rumah masing2.. aku macam biase, setia membawa ulat gemok dibelakangku. Sungguh sayang dengan mereka semua ini..

1 comment:

odahonebizz said...

mr cape bila ko mau mengawan?